Portal ślubny LOWEDIN.pl - Lovely Wedding Inspirations Dwie kluczowe rady na krótko przed ślubem - podpowiadają wedding plannerki! - lowedin.pl
ŚLUB / PLANOWANIE

Dwie kluczowe rady na krótko przed ślubem – podpowiadają wedding plannerki!

  •   

Ostatnia prosta w przygotowaniach do ślubu i wesela przed Tobą? Gratulacje, teraz skoncentruj się i doprowadź organizację do pięknego finału.

Dziś przygotowałyśmy dla Ciebie dwie rady, które mogą bardzo pomóc Ci właśnie w tym ostatnim etapie, kiedy naprawdę dużo się dzieje, a presja i stres zaczynają dawać się we znaki.

To proste podpowiedzi, które mogą naprawdę znacząco wpłynąć na jakość przygotowań w tych ostatnich tygodniach. Ich zastosowanie pozwoli Ci się uspokoić, bo tutaj poczucie kontroli nad sytuacją jest absolutnie kluczowe, a te wskazówki pomogą Ci osiągnąć ten właśnie stan.

Stwórz scenariusz dniu ślubu i wesela

Stworzenie scenariusza jest często dla Panien Młodych wyzwaniem, do tego stopnia, że w zasadzie decydują się jedynie na zarys, szkic takiego harmonogramu. Natomiast im bardziej dokładny scenariusz, tym lepszy. Co to znaczy „lepszy”? Skuteczniej redukuje stres, daje poczucie sprawczości i kontroli nad sytuacją, ułatwia pracę wszystkim podwykonawcom. To tylko kilka superlatyw, o innych przekonasz się w momencie, gdy zastosujesz scenariusz przy okazji swojego ślubu i wesela.

Scenariusz to podstawowe narzędzie, z którym pracują wedding plannerzy właśnie w dniu ślubu i wesela.

Oczywiście fakt, że scenariusz działa i przynosi genialne efekty jest w zasadzie jasny. Natomiast wyzwanie pojawia się w momencie tworzenia takiego narzędzia. Zacznijmy może od tego czym jest taki scenariusz.

SCENARIUSZ, to szczegółowy plan, zawierający wszystkie czynności w odpowiedniej sekwencji, które są Waszym udziałem i,  z uwzględnieniem godziny, pory i czasu wykonania, oraz osób niezbędnych do realizacji zadania.

Pierwsza wersja, najbardziej szczegółowa jest dla Was, czyli dla Pary Młodej, świadków, czy kluczowych podwykonawców, którzy są z Wami niemal od rana. Tutaj możesz zacząć tworzenie scenariusza od określenia godziny pobudki, śniadania, kąpieli. Być może teraz wydaje Ci się to dziwne lub niepotrzebne. Zaufaj nam, kiedy dojdzie do głosu stres i emocje, będziesz wdzięczna, że nie musisz się nad tymi drobnymi sprawami zastanawiać. Tak więc pierwsza wersja scenariusza niech będzie naprawdę szczegółowa, zawrzyj tam, to kiedy będziesz ubierać suknię ślubną, godzinę i czas dojazdu do miejsca ceremonii, kiedy odbędzie się błogosławieństwo, czy zdjęcia z bliskimi itd. Oczywiście w dalszej części uwzględnij już sam przebieg przyjęcia weselnego i jego kluczowe aspekty.

Druga wersja, może szczegółowo opisywać wszystko to, co będzie się działo od Waszego przyjazdu  i Waszych gości na miejsce przyjęcia weselnego. To wersja szczególnie pomocna dla obiektu weselnego. Warto w tej wersji zawrzeć dokładne godziny i czas trwania posiłków, a także długość każdego z bloków tanecznych. Wszystkie kluczowe atrakcje, takie jak pierwszy taniec, podziękowania dla rodziców również zawrzyj w tej opcji scenariusza.

Na koniec trzecia wersja – dla gości, która zawiera najważniejsze elementy przyjęcia weselnego, atrakcje, godziny posiłków itd. Dzięki temu, goście będą dokładnie wiedzieli, co ich czeka i w jakich momentach ich obecność jest ważna. Czasami goście, kiedy nie mają takiego planu imprezy, mogą wyjść i ominąć jakiś ważny punkt np. podziękowania dla rodziców, czy tort, a to są elementy, które zazwyczaj robią wrażenie na gościach i warto byłoby, żeby nikogo te punkty nie ominęły.  Dzięki temu, że przygotujecie taki scenariusz, goście będą towarzyszyć Wam przy wszystkich ważnych momentach.

Deleguj zadania

Zwłaszcza końcówka przygotowań jest stresująca, wymagająca i wiąże się z naprawdę dużą ilością pracy. Jeśli nie zaprosiłaś na pokład wedding plannera, wszystko niemal będzie spoczywać na Waszych barkach, chyba że… Zaczniesz delegować zadania.

Poproś najbliższych o wsparcie w tych ostatnich tygodniach. Na pewno jest coś, co możesz oddać do wykonania komuś innemu. Bliscy mogą bardzo chętnie przyłączyć się do wykonywania pewnych czynności, być może nawet poczują się wyróżnieni Waszą prośbą oraz tym, że obdarzacie ich takim zaufaniem.

To co jest bardzo ważne, to przemyślenie KOGO i O CO będziesz prosić. To znaczy, żebyś zastanowiła się jakie umiejętności i mocne strony ma dana osoba i czy zadanie, które chcesz jej oddelegować będzie dla niej dość naturalne do wykonania.

Niektórzy z nas cechują się dokładnością i starannością, inni mają niesamowity zmysł organizacyjny, więc mogą na przykład pomóc Ci w stworzeniu scenariusza. Niektórzy potrafią negocjować, czy po prostu rozmawiać rzeczowo z innymi ludźmi, co przydaje się w końcowych ustaleniach na przykład z obiektem weselnym. Pomyśl właśnie o takich predyspozycjach swoich bliskich i postaraj się zaangażować ich  w końcowy etap przygotowań.

Reasumując, koniecznie stwórz SCENARIUSZ DNIA ŚLUBU I WESELA, który wiemy z doświadczenia, uspokaja i daje poczucie kontroli już na kilka dni przed ślubem. Po drugie jeśli jesteś przytłoczona ilością obowiązków, spraw do załatwienia, to koniecznie poproś o wsparcie bliskich.

Wierzymy, że te dwie proste rady zaowocują poczuciem spokoju i szczęścia.

Autorki: Aleksandra i Anna Ułańskie 

Aleksandra i Anna Ułańskie

Aleksandra i Anna Ułańskie

Konsultantki ślubne, które pomagają Parom Młodym w zorganizowaniu ślubu i wesela spójnego z nimi. Stawiają na śmiałe i współczesne rozwiązania, które pozwalają na kreatywne podejście do tematu. Postanowiły podążyć za swoją pasją do organizacji, ale również oprzeć się na swoich talentach i mocnych stronach. Ola jest zdecydowanie osobą, która pasjonuje się tematyką planowania, efektywności, porządkowania działań. Ania jest zdecydowanie precyzyjna, dba o każdy szczegół i kocha zadania typowo organizacyjne. Pełne pokory i chęci do ciężkiej pracy i nauki weszły w ślubny świat. Doświadczenie związane z organizacją zbierały przez kilka lat, organizując szkolenia i konferencje. Stawiają na ciągły rozwój, kochają tematykę ślubno-weselną, dlatego dbają o to, by być na bieżąco z nowinkami i móc zaoferować Parom Młodym rozwiązania idące z duchem czasu.

Komentarze:

Your email address will not be published. Required fields are marked*